مراکز میزبان بیلبائو بیلبائو لالیگا اسپانیا

مراکز: میزبان بیلبائو بیلبائو لالیگا اسپانیا بتیس آدوریس

گت بلاگز وب‌گردی خوراکی‌های غیر لبنیِ سرشار از کلسیم

اگر شیر و لبنیات مصرف نمی‌کنید، لزوما به داشتن استخوان‌های شکننده محکوم نیستید. این خوراکی‌های غیر لبنی سرشار از کلسیم را مصرف کنید و خیالتان راحت باشد که ک

خوراکی‌های غیر لبنیِ سرشار از کلسیم

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، اگر شیر و لبنیات مصرف نمی کنید، لزوما به داشتن استخوان های شکننده محکوم نیستید. این خوراکی های غیر لبنی سرشار از کلسیم را مصرف کنید و خیالتان راحت باشد که کلسیم کافی به بدنتان می رسد. در ادامه این خوراکی ها عنوان می شوند.

عبارات مهم : کلسیم
بادام

بادام که به عنوان یکی از مفیدترین و سالم ترین اجزای آجیل به شمار می رود، حاوی حدود ۱۲ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه تان و سرشار از ویتامین E و پتاسیم هست. اگرچه بادام چاق کننده هست، ولی تا هنگامی که در مصرف آن تعادل را رعایت کنید، چربی خوب موجود در آن به کم کردن سطح کلسترول بد خونتان کمک می کند.

خوراکی های غیر لبنی سرشار از کلسیم

بامیه

بامیه حاوی فیبر نامحلول است که به جنگ یبوست می رود؛ هم چنین، حاوی ویتامین B۶ و اسید فولیک نیز هست. اگر تاکنون فقط بامیه پخته خورده اید، به شما توصیه می کنیم بامیه کبابی، سرخ شده، یا برشته شده است را نیز امتحان کنید تا نظرتان راجع به مزه این سبزی پرخاصیت عوض کردن کند.

پرتقال

میزان کلسیم موجود: ۷۴ میلی گرم در یک عدد پرتقال بزرگ و ۲۷

فواید دیگر این خوراکی غیر لبنی سرشار از کلسیم: همه می دانیم پرتقال سرشار از ویتامین تقویت کننده دستگاه ایمنی یعنی ویتامین C هست؛ ولی علاوه بر آن، پرتقال میوه ای کم کالری و مملو از آنتی اکسیدان هست.

انجیر

وقتی انجیر خشک را در دهانتان می گذارید، در لذت خوردن این میوه فوق العاده شیرین و چسبناک غرق می شوید؛ منیزیم در بیش از ۳۰۰ تصویر العمل بیومکانیک بدن حضور دارد؛ بعضی از این تصویر العمل ها عبارت هستند از حفظ عملکرد مناسب ماهیچه ها، ثابت نگه داشتن ریتم ضربان قلب، و استحکام استخوان ها.

دانه سبز سویا

هزاران سال است چینی ها و ژاپنی ها از دانه سبز سویا در برنامه غذاییشان استفاده می کنند، و این همه علاقه به آن تعجبی هم ندارد؛ دانه سبز سویا بمبی از مواد مغذی است! سویای سبز – که همان سویای نارسی است که هنوز در غلافش قرار دارد، مانند باقالی یا لوبیا سبز – جزومعدود خوراکی های غیر حیوانی است که به عنوان یک پروتئین کامل به شمار می رود، به این معنی که تمام ۹ اسید آمینه مهم را در خود جای داده هست. هم چنین در هر وعده مصرف دانه سبز سویا می توانید از ۸ گرم فیبر بهره مند شوید.

کلم بروکلی

این نوع از سبزیجات تقریبا دو برابر یک پرتقال در خود ویتامین C دارند. هم چنین پژوهش ها نشان می دهند رعایت رژیم های غذایی سرشار از سبزیجاتی نظیر بروکلی با کم کردن خطر مبتلا شدن به بعضی سرطان های خاص نظیر سرطان روده بزرگ و سرطان مثانه در ارتباط هست.

ساردین

این ماهی های کوچک به سالادها و پاستاهای تان طعم اومامی بی نظیری می بخشند. و البته آنها غیر از کلسیم فایده های دیگری نیز جهت بدن به همراه دارند. ساردین منبع بسیار خوبی جهت ویتامین B۱۲ محسوب می شود که ویتامین مهمی جهت سلامت مغز و دستگاه عصبی به شمار می رود.

لوبیای سفید

این دانه های کوچولوی تپلی سرشار از فیبر، پروتئین، و آهن، و هم چنین یکی از عالی ترین منابع غذایی جهت پتاسیم هستند. به علاوه، لوبیا حاوی نشاسته مقاوم است که به عنوان یک کربوهیدرات سالم جهت زیاد کردن سوخت و ساز بدن آشنا می شود.

کلم بروکلی راب

این نوع کلم بیش از نیمی از ارزش روزانه ویتامین ویتامین مهم جهت دستگاه ایمنی تان را تامین می کند؛ و همچنین، حدود ۳ گرم پروتئین را جهت تان فراهم می آورد که می تواند تا مدتی سیر نگهتان دارد؛ به علاوه، منبع خوبی جهت ویتامین A نیز به شمار می رود.

منبع: روزنامه آرمان

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کلسیم | پرتقال | خوراکی | پرتقال | پروتئین | ویتامین | کلسیم غیر لبنی | شیر و لبنیات

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog